She is ,

My photo
Its not a crime to change to be a better person (:

04 March 2009

analysis

haii ,

saya ada lah jugak buat kajian tentang kehidupan dan actually dah banyak saya belajar daripada kajian yang dibuat .

  1. kadang kadang orang yang buat kita ketawa itu bukanlah orang yang akan ada dengan kita masa kita nangis .
  2. kadang kadang kita ada kawan baik tetapi kita terlupa nak hargai dia sampailah dia pergi baru kita sedar yang dialah kawan terbaik yang pernah kita ada .
  3. kadang kadang kita buat kawan baik nangis tapi tak mintak maaf pun .
  4. kadang kadang kita tak suka dengan perangai kawan baik kita sendiri tetapi kita tak sedar kadang kadang perangai kita yang buatkan dia jadi macam tu .
  5. kadang kadang kita terlalu fokus dekat kawan baru sampai kawan lama kita lupakan .
  6. kadang kadang kita janji dengan kawan kita sampai dia percaya dan harap kita akan tunaikan janji tu tapi kita lupa dan anggap janji tu hanya main main atau menyedapkan hati kawan tu jek .
  7. selalunya yang akan nangis sebab kawan buat hal ialah perempuan . kami akan nangis dan nangis dan nangis sampai kita luah dekat orang atau kita berterus terang . walaupun dah berterus terang tapi orang bagi respon yang kita tanak pun kami akan nangis . tak macam lelaki , kalau kawan dorang wat dorang sakit , dorang takesah sangat . after mintak maaf dah okay atau gaduh hari ni , esok dah lepak balik satu meja . sebab tu kalau nak janji/cakap or bagi harapan kat perempuan , fikir 2 kali . sebab perempuan sangat susah nak lupa benda yang menyakitkan dia dan orang yang dia sayang .

semua kat atas ni , saya tak kata saya tak buat . jadi saya harap boleh berubah dan buat kawan baik saya semua gembira dan tak menangis sebab saya . emm , saya tak perli sesiapa tapi ini antara hasil daripada kajian yang dilakukan .

pelukciumpelukcium ,
rabiehmzh

1 comment:

Anonymous said...

mcm kajian diatas saya yg semalam punye jeaaaaaaa -__________-